Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

saldo

3. 4. 2012 9:58
Je v pořádku,

že pokud se týká principiálně důležitých informací, každé tvrzení ve vědě a technice si žádá oponenturu a pokud možno ověření experimentem. Proto nechápu, proč pan Streit už v úvodu svého článku pasuje ty, kteří jsou přesvědčeni o platnosti ETR, do role jeho "pohrobků". Spletitě propletené argumenty, které uvádí, mi v souhrnu připomínají blouznivou snahu "vynálezců perpetua mobile". Z jeho stati přímo čiší snaha o zviditelnění (no, v tom se při kadenci svých příspěvků nemusí nijak víc namáhat) zejména v oblasti, ve které - jak se domnívá - patří k nejvíce povolaným. Jenomže kvantová mechanika, ETR a její aspekty, teorie strun i všeho, astrofyzika, kosmologie a kosmogonie, jsou holky nadmíru komplikované a často neposlušné a nemají moc rády poučené laiky ani tzv. odborníky, kteří obsáhnou svým mozkovým potenciálem všechno - od politiky po singularity typu černých děr. Éra "renesančních myslitelů" je už dávno za námi, pane Streite.

2 0
možnosti

desátník KING

29. 2. 2012 8:35
Fanatičtí vědci

Obecná teorie relativity je neudržitelná...temná hmota a energie je výmysl fanatických vědců.....neutrina předběhla světlo,protože jsou hmotná...Odpustte mi ale těmto argumentům se vážně musím smát;-D

0 0
možnosti

Streit

29. 2. 2012 9:06
Re: Fanatičtí vědci

Zaprvé, o temné hmotě neříkám nic, je to repulzivní síla, která se projevuje expanzí.

Temná hmota je výmysl, aby "platily" Einsteinovy vzorečky v mezigalaktických škálách.

Neutrina mají nenulovou klidovou hmotnost, a proto se pohybují po kratší (plošší) geodetice než fotony s nulovou klidovou hmotností.

Smát se musíte jen proto, že tomu nerozumíte.

0 0
možnosti

člověk z novinek

27. 2. 2012 12:22
Podstata problému

Autorovi článku uniká podstata problému a ta spočívá v tom, že je zde obrovské zařízení, o němž drtivá většina obyvatel Evropy netuší, k čemu vlastně je. Jenže to obrovské zařízení je zároveň obrovsky drahé. A tomu už se dá rozumět poměrně snadno. Takže vědci čas od času pro média vypustí nějakou "senzaci", která udržuje zájem veřejnosti. Bez tohoto zájmu by projekt nebylo možné financovat. A tak před časem vypustili informaci, že se jim možná podaří vytvořit červí díru nebo dokonce vyvolat nový Velký třesk. Je to sice pitomost, ale fungovalo to nad očekávání skvěle. Nedávno zase vypustili informaci, že se jim ASI podařilo překonat rychlost světla. Opět výborný mediální tah. Teď vypustili informaci, že jim ASI uklízečka smetákem podmetla kabel. Vědci mohou dál pracovat, veřejnost se baví a čeká co bude dál. Samozřejmě čeká za peníze, které do toho blikajícího kolotoče hází ;-D

0 0
možnosti

Streit

27. 2. 2012 13:09
Re: Podstata problému

Částečně můžete mít pravdu.

Nevím, jak byly podloženy původní výsledky týmu OPERA. Ale to dementi je tak stupidní, že že nic nevyprací. Spíš to diskredituje veškeré informace, které se veřejnosti předkládají.

A trvám na tom, že pokud by padla STR, peníze by se přesunuly od starých bardů (nemyslím věkem) k těm méně dogmatickým (třeba strunařům).

0 0
možnosti

Ajetak

27. 2. 2012 11:08
...

Od kdy jsou fotony nehmotné (E = mc^2)? Projevy temné hmoty byly častokrát pozorovány - např gravitačním čočkováním u srážky dvou kup galaxií. Jinak kdyby byla teorie relativity nebo vysvětlení chyby v projektu OPERA tak snadno napadnutelná, tak už dávno čteme, jak je všechno jinak. Takovéhle spekulace se hodí spíš k ufologům.

0 0
možnosti

Streit

27. 2. 2012 11:15
Re: ...

Přesněji (nepsal jsem pro odborníky): mají nulovou klidovou hmotnost.

Vyjádřete se raději k tomu, jak je věrohodné dementi, které odvozuje chybu ze špatně zasunutého kabelu v digitálním přenosu. A zamyslete se, jakou validitu by mělo měření, pokud by se čas měřil opravdu podle GPS, kde se uplatňuje korekce prostřednictvím TR (tautologie). Navíc GPS nemá potřebnou přesnost :-/

0 0
možnosti

strnadz1

27. 2. 2012 7:55
uvidíme

Ano, to odhalení chyby působí poněkud křečovitě. Očekával bych spíš, že se celý experiment nezávisle ověří nebo vyvrátí někde na druhém konci světa. Uvidíme, co přinese budoucnost, každopádně každý takový "skandál" může podnítit nějakého mladého vědce, aby přestal brát všechno dogmaticky a podíval se na svět z jiného úhlu. Na fyzice je krásné to, že pravda nakonec vždycky vyjde najevo, protože přírodu neoblbneme.

Jinak karma jako ostatně téměř vždy.R^

0 0
možnosti

Streit

27. 2. 2012 10:29
Re: uvidíme

Ano. Já netvrdím, že původní měření bylo správné. Já tvrdím, že to dementi je ještě méně důvěryhodné.

Dík za karmu R^

0 0
možnosti

radek.stembera@volny.cz

25. 2. 2012 0:51
to o tom kabelu

je taková pitomost, že když jsem to četl, poprskal jsem monitor smíchy. Jak může zařízení za bilion dolarů měřit něco špatně kvůli nesprávně zastrčenému kabelu do síťové karty. Pokud je to lež, máte pravdu, pokud je to pravda, je třeba zrušit celý cern, protože rozfuftoval peníze za krávoviny. Co je větší malér je sporné. Pamatujete na CML (centrální mozek lidstva) který byl nakřivo? Co vymyslí příště?

2 0
možnosti

Streit

25. 2. 2012 11:26
Re: to o tom kabelu

Navíc každý trouba ví, že digitálně přenášená informace je bud správná nebo žádná. Chybami v přenosu nebo připojení trpí pouze analogová zařízení.

Je to blamáž ;-€

Děkuji R^

1 0
možnosti

Streit

24. 2. 2012 23:29
Pánové, těšilo mě

Jdu si dát drink :-)

Pěkný víkend R^

0 0
možnosti

dolch

24. 2. 2012 23:31
Re: Pánové, těšilo mě

To já už si dávám 3 hodiny. Kvůli vám jsem si otevřel ještě jednoho lahváče, i když jsem to prve neměl v úmyslu :-)

0 0
možnosti

Emiliano Zapata

24. 2. 2012 21:47
Než vyvodíš nějaké závěry,

počkej, co o tom řekne Václav Klaus. Abys potom nelitoval.

1 0
možnosti

Streit

24. 2. 2012 21:56
Re: Než vyvodíš nějaké závěry,

Já vždycky myslel, že Klaus opisuje ode mě 8-o

Jemu ale radí Luboš Motl. To vím jistě. Rv

2 0
možnosti

Jan Veselý

24. 2. 2012 20:32
Výsledek o neutrinech rychlejších než světlo...

... by byl z filosifického hlediska nejspíš tautologicky vadný. Proto taková obezřetnost k zatím změřeným výsledkům.

Je odcela možné, že TR platí, ale neutrina možná "nejsou částice s hmotou" a snahy zachytit neutrina s velmi malými hybnostni (tj. pohybyjící se pomalu) selhávají. Není mechanismus jak neutrino zpomalit, není mechanismus jak např neutrino s kinetickou energií zlomky eV detekovat. Šílených teorií za poslední půlrok jsou mraky a také mnozí Nobelisté si smočili a některým dokonce jejich teorie vyvrátili během necelého měsíce.

Fajn, pojďme zpět na zem. Neutrina se pohybyjí nadsvětelnou rychlostí a tedy je nějaký problém v relativitě. Proč ne, vědci už pár desítek teorií za posledních 100 let pohřbili. Pokus je ve své podstatě jednoduchý TOF experiment. Jak se měří vzdálenos a časy? Jak se synchronizují hodiny? GPS! I když teď je několik návrhů jak vzdálenost měřit jinak. GPS má v sobě dvě korekce na OTR a STR. Pokud TR nějak neplatí, tak jak věřit vzdálenosti a časům?

0 0
možnosti

dolch

24. 2. 2012 20:42
Re: Výsledek o neutrinech rychlejších než světlo...

O těch korekcích jsem už psali dole. Já myslím, že největší překvapení by bylo, kdyby se ukázalo, že žádná neutrina neexistují :-)

0 0
možnosti

habit-.!..

24. 2. 2012 20:03
... možná je problém v tom...

... že nezahrnuli do výpočtů řeckou černou díru...

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS