Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J13i71ř75í 90E38u94l72e67r

17. 4. 2013 11:34

Je to jako bouře ve sklenici vody. Nikdy jsem nepocítil jakoukoliv, i sebemenší  nepříjemnost v souvislosti s diskutovanou změnou času, ale chápu, že pro mnohé je to vítaná záminka k prosazování vlastních názorů příp. ke snaze o vstup do politiky, jak dokazuje případ jistého již zesnulého pekaře.

1 1
možnosti

Aha, takže pokud vy jste nic nepocítil, nemohl pocítit nikdo… Sytý hladovému nevěří. Buďte za to, že vám ta změna nevadí, vděčný, ale doporučoval bych vám trochu pokory, abyste se nemluvil s despektem o druhých, o kterých víte starou bačkoru. Jistě, souhlasím s tím, že existují i lidi, pro které je to vítaná záminka k prosazování vlastních názorů; kverulanti nikdy nevymřou. Ale vy se zkuste smířit s faktem, že jsou i lidi, kterým ty časové posuny opravdu vadí. Neznám jediný rozumný důvod, proč se musím každoročně aklimatizovat na letní čas (zpátky tu změnu snáším bez problémů), když z toho společnost nemá žádný prospěch.

1 1
možnosti
Foto

I kdyby mi vyhovovalo chodit celé jaro a léto o hodinu dříve spát a nějak se smířil se zbytečným přenastavováním všech těch budíků, hodin a orlojů, s komplikacemi v chovu zvířat, v nepřetržitých provozech, v dopravě, přesto nikdy nikdy nebudu podporovat zásahy do svého životního cyklu ze zvůle nějakého úřednictva. Už jen proto ne, že se tím upevňuje jeho moc nad osudy lidí a ti si na to zvykají a pak už ani příliš neprotestují, když vládci loutek s ještě větší buzerací.

Posouvat s kalendářem a časem zkoušeli jakobíni, později komunardé, krátce po revoluci bolševické Rusko, Hitlerovo Německo, a teď i Evropská unie. Vzpomínám si na televizní pohádku vyprávěnou moudrým hlasem Jana Wericha o chudém rybáři bydlícím v láhvi od octa, který chytil kouzelnou rybku a ta mu odměnou za svou svobodu přičarovala hezký domek. Jeho manželka se s tím však nespokojila a nutila ho vracet se k moři a požadovat stále větší a větší statky. Dokud jeho hamižná žena chtěla být jen šlechtičnou, královnou, císařovnou, papežkou, rybka se sebezapřením vyhověla,

když se jí však zachtělo jako Bůh ovládat nebeská tělesa a posouvat čas, náhle se zablesklo a rybář i se svou ženou skončili zpátky ve své láhvi od octa.

5 2
možnosti
Foto

Já jsem na svobodu, hlavně tu osobní, hodně háklivý. Ale takhle to neberu. Oproti jiným zásahům do lidských svobod jde o úplnou banalitu, navíc docela rozumnou.

Oproti jiným věcem, k niž úředníci a politici regulují člověku život, je to opravdu prkotina. Naopak se politizuje ten odpor. Místo, abychom protestovali proti skutečnému ohrožení svobod, píšou se petice proti letnímu času. Nechybí mnoho, aby nás očipovali, na letištích nás nechají zouvat a skenovat donaha, ale letní čas to odnese?

Vždyť si můžete režim nastavit podle svého. Jaká číslovka se píše na hodinách skutečně svobodomyslného člověka nemůže rozházet. Pokud ano, je vlastně závislý na jiných věcech (třeba zaměstnavateli).

Ale jinak Váš názor respektuji, ke svobodě chovám také nejvyšší úctu. Jen bych ten humbuk přesměroval jinam.

1 2
možnosti

M59í68l67a 61Š83u64l43a

16. 4. 2013 15:48

.. to jste psal o mně? ;-D .. 

.. takže to nikomu neškodí, jó? .. i vy filuto, ony totiž existují vědecké studie o škodlivosti změny času na lidský organizmus .. a co že to má říkat Jágr? .. on to dělá z vlastního rozhodnutí, nakonec už by mohl dávno sedět za pecí a cpát se buchtama od maminky, ale to von ne, von musí do světa a tam se courat mezi časovými pásmy .. :-) 

.. vezmu li to dle sebe, tak já nejsem sova, ani skřivan, spím na prd, v noci se občas vzbudím a ráno jsem pak jak z jiného filmu, než o Budulínkovi .. ta změna mi moc nepřidává a rovnám se s tím dobrých 14 dní .. kupodivu to naopak mi jde skoro samo .. 

.. já chápu to nadšení nad delšími večery, nicméně musím každého nadšence zklamat, večery nejsou delší, jsou ouplně stejné, jako beze změny času, Sluníčko holenku nevokecáš .. to si jen člověk nalhává, že je večer o hodinu delší .. důkaz toho mám v autě, hodiny jsem nechal bez přeřizování a skutečně je ten večer stejně dlouhý, jako před tím .. hejbáním ručičkama (hodinovejma), nebo cvakáním tlačítek u digitálních chronometrů to prostě nevokecáte ;-D .. 

.. tak, a teď jsem vám to pěkně nandal, takže jste to schytal a já si jdu nařídit budík o hodinu dřív, anóbrž mi zaměstnavatel hodinové zpoždění nechce a nechce tolerovat .. pacholek ..

.. hezký zbytek dne :-)

4 4
možnosti
Foto

Fakt jsem si na Vás vzpomněl, že mi asi vyčiníte. Dokonce jsem to chtěl zmínit v perexu, ale pak jsem to zamítnul, že neinformovaný čtenář by to nepochopil ;-D

Já nevím jestli s Vámi budu ještě kamarádit...Sparťan a ještě k tomu zchoulostivělý. Neříká se něco o železné Spartě?;-)

Představte si, můj chronometr v autě je stejně blbý jako Váš (a jako já jsem líný). Zato můj HDD přehrávač Sony se přeladil sám, jak je prudce inteligentní a chápe výhody letního času :-)

Konečně jsem Vám nahrál, abyste mohl diskutérům dokázat, že umíte se mnou nesouhlasit R^

PS Trénujte, horší buzerace teprve přijde ;-(

1 4
možnosti
Foto

Největší problémy s LČ mají ti, kteří nad tím příliš přemýšlí, rátají, zda budou spát o hodinu déle, či budou okradeni. Pokud si jen přetočíte hodinky a nezabýváte se tím dále, adaptujete se za dva dny.

Přesto si myslím, že LČ je zbytečnost. Právě proto, že mnoho lidí deprimuje.

3 2
možnosti

Prima, adaptuji se za dva dny. Čekal bych ale, že mi někdo zdůvodní, proč je potřeba, abych se musel adaptovat. Jsem ochotný to každoročně přetrpět, pokud budu vědět, že z toho má společnost prospěch, že „trpím pro vyšší dobro, pro obecné blaho…“, ale žádný takový společenský prospěch mi není znám.

3 3
možnosti
Foto

Vy jste sova? Těší mě, já jsem skřivan. Vstávám velmi brzy a ráda, miluji tichá rána a zatím čistý vzduch a mám psa. Co ukazují měřiče času, to není důležité. Večer ale nerada chodím brzy spát, protože je stále co dělat, takže jsem si zvykla na pět šest hodin spánku a je to paráda. S článkem a s tím, že člověk by neměl být tak choulostivý, souhlasím R^

2 1
možnosti
Foto

Děkuji R^

Podle letního času mají i sovy delší rána. :-) Ale kuropění nestihnu ;-D

1 1
možnosti

Já bych byla osobně pro, aby se ponechal pouze "letní čas"  a žádné další obštrukce se s tím nedělaly R^... ráno se stává báječně, večer dlouho světlo...zimní čas není podle mě přínosem teda žádným. Naopak, kdyby zůstal zimní čas, tak ráno bude světlo už pomalu o půl čtvrté neli dříve při jasných nocích a to tedy pro člověka nemůže být uplně ok.

2 3
možnosti
Foto

No jo, ale vstávání v zimě a ještě do noci...Brrr! ;-)

Já myslím, že ta změna dvakrát ročně se vyplatí. A ta podzimní je příjemná :-)

2 3
možnosti

K poslednímu odstavci, ve kterém pokládáte otázku, zda „není nádherné pomyslet ne ten delší víkend v říjnu“, posloužím mým oblíbeným odkazem:

„Prý nám na podzim tu hodinu vrátí. To jo. Sedm měsíců na ní budou rajtovat a pak ji jednoho podzimního rána umolousanou, znectěnou a ohmatanou milostivě dostaneme zpět.“ — http://jakl.blog.idnes.cz/c/184297/Zrusme-letni-cas.html

Je mi vcelku jedno, jestli bude trvale po celý rok čas pásmový či letní, ale to střídání mi opravdu pije krev. Každý rok si musím zvykat a každý rok mi to vadí. Nemluvím teď ani o letním, ani o tzv. „zimním“, čase, ale právě o tom každoročním posouvání: Nevěřím tomu, že může někomu posouvání hodinek vyhovovat.

4 3
možnosti
Foto

Pro lidi jako Vy pak musí být nepříjemností celý život, který je obohacován právě změnami.

To je změna, na níž si normální člověk za týden zvykne. Pokud ne, chybí mu adaptibilita.

A teď si představte, že někdo zemře dříve, než mu tu ohmatanou hodinu vrátí ;-D

Neměla by se dědit? ;-D

4 4
možnosti

I98v91o 10Ž55á95č64e28k

16. 4. 2013 10:19

15. poledník, který odpovídá posunu času o jednu hodinu oproti UTC (dříve GMT), prochází někde mezi Prahou a Kolínem. Takže náš "zimní" čas je pro nás zhruba správným časem - pokud tedy pořád platí, že poledne je tehdy, když je slunce nejvýš na obloze.

Jak má kdo nastavený denní režim, to je úplně jiná věc. Den má pořád a pro každého 24 hodin, i kdyby si posunul poledne na půlnoc.

4 0
možnosti
Foto

Vždyť tady nejde o nic jiného než o nastavení denního režimu, který stát o hodinu svými nástroji posouvá, aby bylo na jaře a v létě déle světlo vzhledem k činnostem člověka.

Španělé mají de facto "letní čas" i v zimě. V létě pak mají k dobru 2 hodiny sluníčka. ;-)

1 1
možnosti

Vážený pane.

Mně nevadí letní, nebo zimní čas. Mně vadí ten přechod. Mějte si svůj letní čas, ale po celý rok!

Vaše argumenty jsou dobré, já mám taky rád dlouhé večery, taky chodím pozdě spát, ale když i vědci píšou, že přechod na jiný čas způsobuje problémy, tak na tom něco bude. Já bohužel patřím k menšině, která tím trpí.

A proto: Ať žije letní čas! Ale i v zimě!

6 1
možnosti

nevím, jestli je pro lidskou psychiku ideální, 3/4 roku vstávat za tmy

3 2
možnosti

letní čas byl poprvé zaveden z I. sv. války, tedy před 100 lety. jak se za tu dobu změnila struktura spotřeby el. energie asi umí každý domyslet. tehdy se el. používala téměř výhradně na svícení, proto posun měl asi i ekonomický smysl. V současné době je to přesně naopak, většina el. se spotřebovává bez ohledu na to, jestli je nebo není denní světlo, tedy ekonomický přínos je nulový.

5 0
možnosti
Foto

Proboha, co je mi do makroekonomických přínosů? 8-o

Uvažujte sobecky: Když bude déle světlo, budete večer o hodinu kratší dobu svítit a ušetříte.

0 3
možnosti
  • Počet článků 1144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3937x
Nevěřím umělým celebritám a politikům. Hledám odpověď na otázku „Proč?“ a nedám pokoj, dokud si neudělám vlastní názor, většinou navzdory bolševicky přijímanému mainstreamu. Podporuji aktivní přístup k životu. Jsem konzervativním ateistou, pro kterého však je osobní svoboda nade vše. Chci se podělit o své obavy, že plíživě přicházíme jak o tradice, tak o stále větší část svobod. Není náhodou, že spolu s tím ztrácíme národní svébytnost. Bytostně odmítám všechny utopie jako je Evropská unie.
Poslouchám hard rock, nejraději DEEP PURPLE. Mám v oblibě sport a považuji jej za součást hygieny. Hodně čtu, rád píšu a formuluji své názory. Pozor, jsou někdy otevřené a provokativní!
Když 2x prokliknete mou fotku, uvidíte sami...