Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

slavek133

20. 3. 2008 13:23
proč

si pořád hrajeme na nějakou hrdost?žiji tady a žiji tady rád a jsem tu s mírnými výkyvy spokojený.copak je eskymák hrdý na to,že je eskymák?

0 0
možnosti
DS

Streit

20. 3. 2008 13:32
Re: proč

Je. Normální eskymák ano. Neměli tam totiž Havla. On by se za polárním kruhem nachladil.

A což teprve Američani! Ti se budou bušit do srdce jako gorily.

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

20. 3. 2008 8:46
Házím kostkou

Házím si tak kostkou. Padne 1. Jsem hrdý, že jsem hodil jedničku. Házím podruhé. Padne 3 . Jsem hrdý na to, že jsem hodil trojku...atd., atd.

Že je to náhoda? Že neovlivním, co mně padne? Samozřejmě že ne. Úplně stejně jako si nikdo nemohl vybrat ve které zemi se narodí. Takže vy jste hrdí na to že jste Češi (ačkoliv jste na to neměli sebemenší vliv) a já jsem hrdý na to, že jsem právě hodil pětku. R^8-o

0 0
možnosti
DS

Streit

20. 3. 2008 10:27
Re: Házím kostkou

Když ti ostatní jsou hrdí na ta čísla, nesmíte být v nevýhodě, že byste byl zbytečně skromný. Přečtěte si toto:http://www.scienceworld.cz/sw.nsf/dopisy/19801BCB6BBE9F38C1256F940042736C?OpenDocument&cast=1

Jinak se nejedná jen o to, kde jste se narodil, ale kde jste vyrůstal, kde vás měli rádi, kde jste vy měl lásky, kde máte předky, kde vám vštěpovali tradice apod. Nalháváte si, že jste stejný, jako byste se narodil třeba v Saudské Arábii. A příslušníci velkých národů to mají téměř geneticky, že jsou "velcí". 

0 0
možnosti
PZ

Karlik1263

20. 3. 2008 0:51
Americke Vlastenectvi

Ano existuje,hlavne po 11 Zari.Ale Americane si uvedomuji ze jejich spoluvlastenci (novy Imigranti) vypadaji uplne jinak nez puvodni Americane (prichazejic z Evropy).Dnes vetsina Imigrantu prichazi z Mexika,Jizni Ameriky a z Asie.Proste je to tak ze clovek jakekoliv barvy pleti,prichazejic odkudkoliv se muze stat Americanem (a tak to ma byt ne?)

0 0
možnosti
MH

Helena1

19. 3. 2008 20:22
Souhlasím

.

0 0
možnosti
MK

weneto

19. 3. 2008 17:15
S Havlem jsem v tomto nikdy nesouhlasil

Osobně se nemám za co stydět jsem hrdý na to že jsem Čech a jsem tomu i rád - častěji nyní čím víc jezdím do světa, se rád vracím domů.

Máte pravdu v tom že USA si hlavu s nějakým světoobčanstvím hlavu neláme a kuriozní je jak naši napadači všeho vlasteneckého jako nacionalistického ve většině uznávají jako svůj vzor jednu z nejnacionalističtějších zemí světa - vždy když jsem tam tak to bije do všech smyslů.

Havel je naivka a tak jako vždy v historii světa jde o to samé - chytří ti co si prospěch svého domu umí zajistit, hloupí ti co jim věří že to nedělají

0 0
možnosti
F

flavy

19. 3. 2008 15:42
Po technické stránce se mé češství nijak neprojevuje

Souhlas s „tojsouveci“. Zcela otevřeně říkám, že žádné nejcennější dědictví nevidím. Po pradědovi, kterého jsem nepoznal, mi zbyla trocha peněz v rakouské bance, protože správně předpokládal, že mu je v Čechách někdo ukradne, nebo bude muset i s rodinou Čechy opustit. Nevadí mi, že si cizinec v Čechách může koupit dům, pokud to samé umožní mně v jeho zemi. Každého ptáčka, každý strom na své zahradě miluji stejně intenzivně i když můj soused je Němec. Nejsem sto se cítit jako Indián v Americe, neb mne nikdo nezabíjí a z mého majetku násilím nevyhání. Angličtina, která se občas vkrádá do mé mluvy a hojně vkrádá do mluvy mých přátel pracující pro nadnárodní společnosti, nám nebyla implementována J násilím. My se jí chtěli učit.

Jestli už něco určitě nedokážu, tak „skákat jako Čech“.

0 0
možnosti
DS

Streit

19. 3. 2008 17:03
Re: Po technické stránce se mé češství nijak neprojevuje

Je mi vás líto. Jste obětí té 18leté devastační kampaně "světoobčanů".

A propos, ta vaše nadnárodní firma, nedává náhodou reklamy, jak fandí českému hokeji nebo drží palce českému fotbalu?

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

19. 3. 2008 13:56
Hrozný článek

Nevím jak vy, ale já jsem synem své matky a svého otce. Na rozdíl od vás nejsem nijak hrdý na to, že jsem Čech. Ne, z důvodu, že bych měl něco proti Čechům, ale proto, že stejně jako všichni ostatní lidé na světě jsem si nemohl vybrat, ve které zemi se narodím. Jinak řečeno, dle mého názoru je hrdost na svoji vlast (národnost) podobná hrdosti na to, že je dneska středa, na to, že po dni přichází noc nebo na to, že Země obíhá kolem Slunce. Za co umírali naši předkové? Většinou kvůli tomu, že museli narukovat a bojovat protože se zachtělo vládci země. Podobně na tom byli i jejich protivníci. Na obou stranách museli obyčejní lidé zanechat své práce a svých rodin a jít bojovat za císaře, krále, svoji vlast, svobodu. No prostě cokoliv, co dobře zní a co vám pomůže statisíce a miliony lidí nahnat na válečná jatka. Jsem velice rád, že tomu tak již není a že nemusíme jít zabíjet jiné obyčejné lidi - "nepřátele"

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

19. 3. 2008 13:57
Re: Hrozný článek

To, že jsme vázáni na svůj stát je mimo jiné dáno i vybíráním a přerozdělováním daní a v neposlední řadou i jazykem. Co se týká našich předků, můžeme jen konstatovat, že neznali oni nás a neznáme je ani my. Jinak řečeno, mám blíže k německému kamarádovi Helmutovi než např k vašemu dědečkovi nebo např. Karlu IV. To je můj názor a jsem dalek toho, abych ho prosazoval jako dogma, podobně jak prezentujete váš názor v blogu.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

19. 3. 2008 13:00
S tím se mohu plně ztotožnit.

Ale co mne fascinuje: o tom, že vlastenectví je přežitek a národní cítění klamavým dědictvím jen 19. století mluví nejhlasitěji titíž lidé, kteří demonostrují za "svobodu Tibetu". Tibeťané mají právo na svou vlast a na hranice oddělující je od Číny a já právo na vlast a hranice nemám? Tibeťané mohou být jiným národem než Číňané a já nesmím patřit k jinému národu než "evropskému"? To samé v Srbsku: stejní lidé, kteří označují Srby za nacionalisty, podporují odtržení Kosova na ryze nacionalistickém principu.

0 0
možnosti
DS

Streit

19. 3. 2008 13:27
Re: S tím se mohu plně ztotožnit.

Toho jsem si nevšiml, díky R^

0 0
možnosti
MK

wopi

19. 3. 2008 11:45
když už jsi synem české země,

tak se nauč česky (například to, že česká země se píše s malým č)  :-/

0 0
možnosti
DS

Streit

19. 3. 2008 11:53
Re: když už jsi synem české země,

To není chyba, ale záměr. Neměl bych nic proti tomu, chápat to jako pojmenování, a to říkám jako Moravan.

0 0
možnosti
JD

King_Feanor

19. 3. 2008 11:32
Sem synem Moravské země...

a hrdým Moravanem. Ale může to někdo v Čechách pochopit?;-(

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS