Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81a85r25e28l 64B18l33a49ž25e27k 6920987807326

"Moc se toho nedělo", protože také Češi proti Němcům, na rozdíl od Poláků, Ukrajinců, Rusů, Bělorusů, Srbů...nebojovali. Češi se svěřili "do ochrany vůdce"...okupační režim v protektorátu byl nesrovnatelně mírnější než v Polsku za Hanse Franka. Nejvíce trpěli Židé, pak Romové...a pak také levicově smýšlející lidé (komunisté, sociální demokraté).

Ale už 3. republika byla fašistická, začaly sankce proti Židům a levice byla vyřazena z politického života.

Odsun byl v pořádku, ale měl proběhnout bez excesů a možná měl být zúžen na skutečné sympatizanty s nacisty (těch byla ale zřejmě mezi sudetskými Němci většina).

+2/0
26.3.2014 9:34

K96a28r23e44l 34B39l61a75ž66e30k 6660177547556

Opravuji 2. republika.

0/0
26.3.2014 9:35

J24a81r43m28i85l16a 71Č32e61r75n28á 2346422959886

Myslím si, že je třeba uvědomit si to podstatné. Je sice pravdou, že jsme si neprošli tak velkým válečným peklem jako lidé v SSSR nebo v Polsku, ale proč? Protože nacisté nemohli vyhladit úplně všechny "méněcenné" a nemohli to dělat časově tak, jak postupně zabírali území. Měli ale dlouhodobý plán - většinu vyhubit, část poněmčit, část zotročit. Ti Slované, kteří měli zůstat na živu, neměli umět číst a psát, počítat měli umět jen do sta. Zrůdnost nacistických plánů nemohou umenšit žádné podnikové rekreace, žádné závodní stravování. Co se týče paní Válkové, ničemu se nedivím. Němci o válce a všech těch hrůzách nemluví, a když, tak jen o odsunu Němců po válce. Tady jeden od nás se oženil v padesátých letech s Němkou. Ta měla být odsunuta, už dokonce čekala v táboře, ale nakonec nebyla, protože Beneš odsun zastavil. Žili spolu asi pětatřicet let, ale nikdy prý spolu o válce nemluvili, ačkoliv obě rodiny jí byly poznamenány. Zajímavé.

0/0
25.3.2014 21:43

K27a96r27e85l 78B13l44a70ž81e50k 6690637297196

Těžko říci, co by Němci udělali s Čechy po vítězné válce. Na rozdíl od ostatních slovanských zemí jsme my, jako Slované, více promíšeni s Germány, všimněte si těch německých příjmení (i po odsunu Němců). Byl by to těžký úkol pro rasistické ideology vyseparovat skutečné čisté Slovany a ty vyvraždit nebo poslat aspoň za Ural.

0/0
26.3.2014 9:39

J58a97r96d11a 77C92h10o44v58a79n94e26c 6351955613679

Ve srovnání se všemi ostatními evropskými národy si Češi žili za války velmi dobře. Na vojnu nemuseli, potravinové příděly měli vysoké, platy byly slušné, nikdo netrpěl hladem (na rozdíl od první světové války a dokonce i na rozdíl od První republiky), pro rodiny dělníků byla zavedena podniková rekreace, v podnicích bylo zavedeno závodní stravování, přečasy i noční práce se proplácely (poctivěji než dnes), děti byly posílány do letních táborů i na pravidelné zdravotní prohlídky, po bombardování byly ihned stavěny solidní dělnické ubytovny... prostě kdo se nestavěl na zadní, neměl se na válečnou dobu špatně.

Snad i proto zde bylo takové množství udavačů a udání, že gestapo tím bylo tak zahlceno, že české obyvatelstvo bylo protektorovou vyhláškou žádáno, aby ta udání gestapu lidé neposílali, neboť to pak pro samé prověřování malicherných udání nemůže řádně konat svou práci.

Heydrichovou správní reformou byla výrazně zkvalitněna veřejná správa a zrušeny nadbytečné úřady a do práce zbývajících se zavedl pořádek.

Problémem bylo zavření českých vysokých škol a nemožnost studovat na vysoké škole v mateřském jazyku (ovšem za Rakouska byla po dlouhou dobu čeština zakázána i na středních školách). Problémem také bylo nucené nasazení svobodné mládeže k práci v cizině (i když ne všichni si na to pak stěžovali a osobně jsem znal některé, kteří si to i pochvalovali, že byli za války v Německu a něco se tam i naučili). Problémem také bylo stanné právo a masivní represe za "heydrichiády". Problémem bylo také nebezpečí, že by nacionálně socialistické Německo tu válku vyhrálo - pak by bylo českému národu skutečně ouvej.

+4/−2
25.3.2014 13:25

P15a14v29e79l 76B13a69c88í67k 2752210476720

Neříkejte jakto bylo nebo Vás zmlátěj!

0/0
25.3.2014 13:38

J45i45ř45í 17L12i52e27t30a37v40e27c 8953269613689

Značně zjednodušené. Ve své podstatě je velká část Vašeho příspěvku jak vytržená z německé propagandy za války.

+2/0
25.3.2014 17:15

J15i83n85d19ř73i30c81h 63H59r10d39l80i93č37k22a 4196274889964

Se VŠEMI ostatními?? Už tohle je demagogie, v západní Evropě byly podmínky srovnatelné nebo i mírnější (Dánsko, Norsko). Zrovna tak říkat " na válečnou dobu", kdo tu válečnou dobu způsobil, byla snad lepší než mírová? Hrozilo by v míru třeba bombardování ? Shánění jídla po vesnicích asi taky důkazem blahobytu není.

To s tím udáváním už je omšelé, nějaká fakta, že se u nás udávalo více než jinde, nejsou?

0/0
26.3.2014 9:51

J84a44r59d79a 27C92h18o49v84a76n87e62c 6801865173299

Tentokrát s Vámi určitě nesouhlasím, protože paní Válková má v tomhle pravdu.

0/0
25.3.2014 13:10

J62a91n 34C38h97r25á62s80t57e12k 7236451362983

Já zase tentokrát nesouhlasím s Vámi. Co Lidice, Ležáky, Javoříčko ... Co ti popravení studenti v Praze, a nejenom studenti - Kobyliský hřbitov by mohl vyprávět ...:-/

+3/−1
25.3.2014 13:23

J28a17r77d37a 64C82h70o33v16a90n80e21c 6421785813229

Ve všech jiných zemích bylo těch popravených více. A těch vypálených vesnic také (nejen na frontě - v zázemí).

Češi vyšli z války nejméně poškození ze všech předpyrenejských evropských národů.

0/−3
25.3.2014 13:26

J75a10n 17C29h91r56á34s63t67e86k 7286951972683

Od ženy, navíc ministryně spravedlnosti vlády ČR, která navíc má trvalé bydliště v Německu a pro niž je dle jejích slov jenom ta německá kultura ta nejlepší, je to přímo chucpe. Nic moc se tady nědělo .... Co si myslíte, že si o tomto jejím výroku myslí ti ještě žijící pozůstalí a potomci těch popravených a padlých?

Právně možná ne, ale eticky a morálně je to vlastizrádkyně!!

+4/−2
25.3.2014 13:41

J90i94ř13í 57E76u68l54e12r 5588519466906

Lidice, Ležáky a Javoříčko - to byl následek heydrichiády. Nebýt atentátu, nebylo by stanné právo a ani vyhlazení zmíněných lokalit. Atentát je ovšem dosti kontroverzní záležitost. Na jedné straně se prezentuje jako vrcholná odbojová záležitost a projev "nezlomnosti českého ducha", na druhé straně to odskákala spousta nezaangažovaných lidí. Kolega Chovanec má pravdu v tom, že německá pořádkumilovnost a vyhraněný smysl pro respektování daného se v řízení našeho státu projevila příznivě, a to se tady ještě o řadě prospěšných opatření nepsalo (zavedení pravostranného provozu, započaté práce na nových komunikacích vč. dálnice, prosperita kinematografie atd.). Nevím, jak to paní Válková myslela, ale posuzujeme-li její slova bez národního a citového zaujetí čistě objektivně, má plnou pravdu. Není to tak dlouho, co v naší TV běžel seriál o zvěrstvech, která páchaly v obsazených územích tzv. zvláštní jednotky německé armády - především v Pobaltí, na Ukrajině, v Rusku, v zemích Beneluxu a dalších okupovaných destinacích. Naše ztráty na životech a majetku během války byly řádově opravdu někde úplně jinde.

+1/−2
25.3.2014 15:53

K67a28r46e27l 13B29l11a75ž89e46k 6450287787366

Javoříčko snad až v konci války. Stejně jako Ploština.

0/0
26.3.2014 9:41

J60i53ř73í 95E95u51l37e17r 5328889256386

Jistě, ale ono se to od heydrichiády táhne...

0/0
26.3.2014 10:44

P31a14v52e31l 96B57a76c54í65k 2652440316680

Je jedno co si myslí, je to trestní teoretička, ministerstvo řídit nezvládne, tak maximálně můře jet dál rovně.

0/0
25.3.2014 13:10

J24a75r96o92s11l58a66v 39T97a41c93h57o84v55s49k48y 2402200244370

Ja bych rekl, ze se ta pani v tomto jen tak ukecla. Kde hodne ulitla je nadrazenost nemecke kultury. Kdyz vezmeme v uvahu, ze nejvetsi nemecti skladatele byli rakusani, Goethe a Shiler jsou zhruba na urovni Tolsteho a Puskina, takze nic co by cnelo nade vsim. Nemci jsou velmi dobri v precisnosti a to jak v dobrem - treba v rizeni firem, tak ve zlem - reseni zidovske otazky.

+2/0
25.3.2014 13:01

J87a89n 79C70h46r24á48s69t11e80k 7936871382733

Kdepak, neukecla. Ona je Gertrúda a abhajuje nacizmus.Rv

+2/−4
25.3.2014 13:08

J36a36r60o20s38l87a66v 70T91a16c20h37o48v72s31k15y 2262340344170

Ale asi neni uplne blba, takze vi, ze nahlas ho obhajovat nemuze. Proto ji to jen tak uletlo.

0/0
25.3.2014 13:14

J40a36n 85C26h32r63á44s28t68e95k 7596981692563

Tak jedině takhle ...

0/0
25.3.2014 13:19

J80a22r21d79a 10C84h49o31v29a87n64e35c 6851985963799

Ztotožňování antigermanismu a antifašismu je úplně stejná odpornost jako ztotožňování antirusismu a antikomunismu.

Já mám úctu k Němcům i k Rusům a naopak jsem kritický k německému nacionálnímu socialismu i k ruskému internacionálnímu socialismu a rozhodně bych to nezaměňoval.

0/0
25.3.2014 13:21

J75i77ř63í 14Č66u95m10p74e92l16í33k 5326516322191

Karma! Že by nový výklad historie?

Německá okupace,nějací ti umlácení a popravení odbojáři, nějaké ty vystřílené rodiny, nebo celé dědiny, nějací ti vyexpedovaní do koncentráků, to nic moc nebylo. To nejhorší prý byl odsun Němců do jejich milované říše.

Chudák nám to ministryně spravedlnosti nějak nechtěně obrátila naruby, nebo je to Schwarzenberg v sukních, či pouze sudeťácký pohled?

+4/0
25.3.2014 12:57

J59a38n 78C26h49r91á15s53t33e31k 7906151652383

Ona bude zřejmě mix toho, co jste napsal v poslední větě.

Myslím si, že by měla co nejdříve odstoupit! Otevřeně omlouvá nacizmus, bagatelizuje všechny padlé a popravené za druhé světové války.Rv

+3/−1
25.3.2014 13:07

J66a38r57d29a 71C26h83o30v16a52n24e26c 6211155173789

Neomlouvá nacionální socialismus a nebagatelisuje všechny padlé a popravné za druhé světové války. Ani náznakem.

+1/0
25.3.2014 13:12

J25a97n 76C64h54r74á57s29t79e39k 7826711192793

Takže ti padlí a popravení německými nacisty za protektorátu jesou "nic až tak moc" ...?

+2/0
25.3.2014 13:25

A44d14a93m 18S63t48a94v73a 5328607926751

A co na to naše mediální scéna? Ta s hlavou v písku, jako by se nechumelilo??? Ale pravda, jejich chlebodárce by si to s nimi vypořádal!!! kdyby se ozvali. A co ta naše Veřejná.... ? Ti tam zřejmě nevědí, která bije!  Vpravdě   veřejná....

+1/−1
25.3.2014 12:37

J17a72n 73C35h75r93á48s26t52e75k 7166881732213

R^ Ta paní opravdu není oprávněně na místě v NAŠÍ vládě. To je Gertrúda jak poleno!

Za článek karma!

+3/−3
25.3.2014 12:33

Z62d10e10n90ě85k 10M57a95š71e79k 7222268965524

Doufám, že někdy na zasedání vlády nezačne ječet:

"Das ganze tschechische Volk ist eine simulantenbande!".

+1/−2
25.3.2014 12:50

J39a29n 33C54h13r61á98s49t56e16k 7146171772703

Už bych se ani nedivil :-/

0/−2
25.3.2014 12:52

J63a90n 38H87a28n89á36k 6411735329698

Vy musíte být fakt srandista.

Vy, který nejste schopen dodržovat pravidla obyčejné diskuze, odsuzujete nepodložený výrok "přes čáru". Vy, který se necháte v manipulovat do porušování pravidel, se vyhraňujete k někomu, kdo byl (možná) profesionálně zmanipulován.

Pane Streite, co kdyby nějaký novinář zveřejnil všechny Vaše výroky, i ty smazané? Třeba Vaší myšlenkovou kolaboraci k totalitnímu východnímu režimu. I nejméně zkušený novinář by nejen z toho udělal podobně šokující sdělení, za které byste si musel následně sám nafackovat.

No nic, ubohý výkřik bez jakékoliv sebereflexe, jako vždy.

+12/−5
25.3.2014 12:20

P16a74v58e76l 11K54u63l76a 7508725238558

Po tomto včerejším článku :"Divadelní ministr obrany vs normální pán. Vadí ještě komunista víc?", začíná dnešní takto: "Tato předlistopadová členka KSČ...";-D

+5/−1
25.3.2014 12:26

J81a44n 70H59a63n59á53k 6831815929798

Dobrý připomínka! :-) 

Hrdý "demokrat" seznal, že nikdo jiný z té bídné diletantské poslanecké sněmovny, než komunisti Ukrajině nerozumí. Za pár týdnů to bude jiné téma, pak další a nakonec pan Streit zahájí oficiální komunistickou propagandu.

Ani bych se tomu nedivil, aktuální směrování pana Streita ke Svobodným je totiž velmi blízko totalitnímu uspořádání a pomoci KSČM je totalita přeci jen reálnější (viz preference SSO).

+2/−3
25.3.2014 12:34

Z35d18e87n82ě38k 77M62a12š87e59k 7312428545334

Vy...., Vy....., Vy..... - sestavil jste skutečně monumentální obžalobu. Nicméně autor není ani ministr ani poslanec, mluví sám za sebe a pochybuji, že by z jeho názorů nějaký novinář dělal senzaci. 

No a paní ministryně spíš zapomněla, že není "doma", v Pasově, než by jí někdo manipuloval.

+1/0
25.3.2014 12:42

J90a79n 14H58a53n11á29k 6901775829158

pane Mašku, stačí nepodléhat "zaručeně přesným a nezmanipulovaným informacím", zejména od uražených novinářů a poskoků ODS v jednom, kteří si holt museli založit vlastní "nezávislé" médium, protože ODS je aktuálně jaksi vypískaná.

0/0
25.3.2014 12:46

Z83d28e76n77ě24k 78M84a34š80e78k 7502928655794

Ale ano, v tom s vámi souhlasím. Jenže těch "opravdových" novinářů už moc není.

0/0
25.3.2014 13:05

J48a72n 19H20a66n32á22k 6371155399688

No právě...

0/0
25.3.2014 13:09

A73d78a32m 49S77t15a27v20a 5108337936431

"Vy musíte být fakt srandista. ": A to vy fakt nevidíte rozdíl mezi nějakým blogerem, zřejmě penzistou, který nedělá nic nezákonného, a političkou - ministryní nota bene spravedlnosti? To potom běžte do háje. Streitův názor nám může být ukradený - není-li nezákonný. Ale rozhodně ne ministryně spravedlnosti.

+2/−1
25.3.2014 12:42

J35a20n 44H52a56n29á51k 6211385219918

Všichni mají právo na svůj názor, bez ohledu na funkci. Chápu, že je to někdy nevhodné, nicméně odpovědnost existuje vždycky, zejména u politiků - protože je volíme.

Tady je ovšem otázka, jestli to, co řekla byl její názor, nebo do něj byla profesionálně vmanipulována či je text "editován", případně záměrně špatně interpretován.

Každý nechť si udělá názor, to ano, ale každý by měl přinejmenším při tom hodnocení celého světa, umět dohlédnout na špičku vlastního nosu, což pan Streit ani ve své obyčejnosti blogera, jak jste správně poznamenal a seniorského věku, jak poznamenal diskutér výše, nedokázal.

+1/−2
25.3.2014 12:54

J72a61n 56C80h67r25á81s70t90e71k 7476551142163

Jenomže do Streita se dobře kope, obzvláště, když se nemůže bránit. To tihle "ctihodní a charakterní" dovedou dokonale!Rv

+2/−3
25.3.2014 12:54

J12a41n 10H44a75n55á78k 6251775749848

Mám ho snad po každém jeho blogu pozvat na pivo do 5. cenové na pokec? Může si za to sám a právě to je v kontrastu s tímto článkem značně pokrytecké.

+2/−2
25.3.2014 12:58

J56a87r68o79s84l87a56v 44F67i39š75e26r 8585459525841

Ovšem! Všechny je nahlašte a máte pro dnešek splněnou kvótu...

+2/0
25.3.2014 13:01



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.