Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

S láskou seřezat

Prolog: Žák za zády učitele v hodině rýsování tajně namáčí před ním sedící spolužačce cop do inkoustu. Toho by si učitel nevšimnul. Jakmile se ale pachatel se svým sousedem v lavici začal chechtat oním nezadržitelným smíchem, vše bylo prozrazeno. Facka učitele na sebe nedala dlouho čekat. Nikoho ani nenapadlo, že by to nebylo v pořádku. Nemyslí si to ani oběť toho trestu s odstupem více než čtyřiceti let.

Vzhledem k tomu, že mám v Německu příbuzné, dostal jsem se poprvé už v roce 1986 do tehdejší spolkové republiky. První postřeh se týkal chování německých dětí a mládeže.  Nechápal jsem to. Pořádkumilovní Němci si od mládeže nechali barvou postříkat všechny méně frekventované podchody. Ještě jsem netušil nic o někakých graffiti, ani že za nějakých patnáct let to budeme mít doma i s příslušnými škodami. Také jsem se divil, když na výročí fašisty Hesse se nedoporučovalo vycházet ven, protože se tam mlátili navzájem holé lebky s anarchisty, přičemž obě skupiny zároveň s policií. Tuto tvář demokracie jsem tedy vůbec neoceňoval a ani na mysl mi nepřišlo, že by něco podobného někdy mohlo přijít k nám.

Co na mě však působilo ještě absurdněji, to bylo chování školou povinných dětí. Když jsem procházel parkem, byl tam neskutečný řev. Já sám jsem vždycky patřil mezi tu méně ukázněnou „elitu", ale demonstrativní chování těch „rozežraných" fracků jsem nechápal. My jsme provedli nějakou lumpárnu, většinou potají, a počítali jsme automaticky s trestem. Tam se na vás drze křenil výlupek, který jel před zraky mnoha dospělých na kole, neskutečně řval a najížděl do lidí. Nechápal jsem, že si toho nikdo nevšímá a neokřikne ho aspoň. Já být tím klukem, ani by mě taková „neoceněná" lumpárna nebavila. Však také děti přidávaly na intenzitě, konkurovaly si, koho si dospělí aspoň všimnou.

A nic. Když jsem se zeptal příbuzných, tak to je prý normální. Rodiče jsou na to zvyklí a cizí se ničeho nesmí odvážit, protože by mohli mít potíže s policií nebo se soudy, protože takový výlupek by i z křivého pohledu mohl dostat trauma. V šoku jsem byl, když mi řekli, že často děti žalují rodiče, třeba kvůli malému kapesnému.

Vrcholu to dostoupilo v jedné samoobsluze, kde nějaký spratek běhal s otevřeným kečupem a rozléval jej všude kolem sebe. Nešťastné prodavačky si nevěděly rady, zatímco dobře oblečená matka v klidu nakupovala. Když byla požádána, ať dítě usměrní, odvětila, že vychovává dítě bez respektu. Byla to prý taková aktuální americká móda. Zůstal jsem s očima navrch hlavy. A ruka mi cukala v kapse. Když jsem vycházel ven, byla tam kašna s vodotryskem, načež výrostek kolem sebe stříkal na lidi. Někteří se dokonce usmáli. Měl jsem toho dost. Když stříkl v mém směru, nasadil jsem ten nejbarbarštější výraz rozzuřeného Slovana, jakého jsem byl schopen, a co nejhrozivějším hlasem za současného koulení očima jsem tomu drzounovi česky vynadal. Efekt to mělo okamžitý, bylo vidět, že se s něčím podobným setkal poprvé, a klouček ihned běžel za máminu sukni. Doufám, že měl i špatné sny.

Říkal jsem si tehdy, že blahobyt vede velkou část západní komunity k dekadenci, která může ohrozit nejen výkonnost té společnosti. Připočtěme si k tomu nejen šíření drogové závislosti, gamblerství, ale i agresi valící se na mládež z filmů. Přitom počítačové hry mohou sloužit jako cvičiště toho všeho, co by se v reálném životě nemělo.

O dvacet let později:

(Zdroj DPA, ČTK) Německo včera strnulo v šoku. Devatenáctiletý neúspěšný středoškolák postřílel včera po jedenácté hodině na Gutenbergově gymnáziu v centru durynské metropole Erfurtu z brokovnice a pistole sedmnáct lidí. Čtrnáct středoškolských učitelů, dvě studentky a jednoho policistu, a pak spáchal sebevraždu.

Epilog:

(Zdroj zpravy.idnes) Ministryně Stehlíková navrhuje zákaz pohlavků a facek dětem: „Fyzické tresty k ničemu dobrému nevedou. V Německu už podobný zákon mají a násilí proti dětem tam kleslo skoro o třetinu."

Někdo z nás dvou se zbláznil.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dušan Streit | pondělí 10.3.2008 21:43 | karma článku: 31,98 | přečteno: 1530x
  • Další články autora

Dušan Streit

Další zákeřná sketa – Viktor Nárožný

Nevím, jestli se jedná o alter ego Leo Wolfa nebo o reálného zákeřného fízla, který pomlouvačně kydá špínu s cílem mě znevěrohodnit.

27.3.2014 v 14:12 | Karma: 11,77 | Přečteno: 5380x | Diskuse| Hyde park

Dušan Streit

Atomová Julia by z vozíčku ubránila Krym

Na Bělehrad! Tato scéna Švejka mávajícího berlí na kolečkovém křesle se mi vybavila poté, co byl zveřejněn odposlech telefonátu Tymošenkové s bývalým místopředsedou ukrajinské bezpečnostní rady Šufryčem.

27.3.2014 v 12:03 | Karma: 42,50 | Přečteno: 4003x | Diskuse| Politika

Dušan Streit

Totalita protektorátní byla ještě zrůdnější než komunistická

Německá okupace byla horší než sovětská. A člen KSČ, který z ní po Listopadu vystoupil, aby dělal politiku jinde, je hoden většího opovržení než dnešní člen KSČM.

26.3.2014 v 11:32 | Karma: 44,06 | Přečteno: 8113x | Diskuse| Politika

Dušan Streit

Ministryně Válková, omluva zdaleka nestačí!

Tato předlistopadová členka KSČ, trvale bydlící v bavorském Pasově, která byla ještě v roce 2011 vedoucí katedry na plzeňských právech, jež sama získala profesuru na tak „prestižní“ univerzitě, jako je trnavská, se nikdy neměla stát českou ministryní, navíc v resortu spravedlnosti.

25.3.2014 v 12:02 | Karma: 38,45 | Přečteno: 2540x | Diskuse| Politika

Dušan Streit

Divadelní ministr obrany vs normální pán. Vadí ještě komunista víc?

V jídelně máme televizi a já mám hloupý zvyk při obědě přes protesty svého staršího syna pouštět ČT 24. A tak v neděli většinou vidím kousek Otázek Václava Moravce. Nemám ho rád, nedívám se cíleně, takže nevídávám začátek ani konec.

24.3.2014 v 11:15 | Karma: 43,15 | Přečteno: 4594x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ředitelem Vojenského zpravodajství bude Petr Bartovský. Úřadu se ujme začátkem léta

14. května 2024  12:39

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude brigádní generál Petr Bartovský. K prvnímu...

Kandidát na ministra Ženíšek se přišel představit na Hrad prezidentu Pavlovi

14. května 2024  6:01,  aktualizováno  12:28

Prezident Petr Pavel jedná s kandidátem TOP 09 na ministra pro vědu, výzkum a inovace Markem...

Kurýr rozvážkové služby nadýchal pět promile, posedával v trávě u O2 areny

14. května 2024  12:25

A alkoholem to přehnal kurýr rozvážkové služby v Praze. Hlídka strážníků ho našla v pátek usazeného...

Falešných vstupenek na hokejové mistrovství přibývá, škoda je už 700 tisíc

14. května 2024  12:24

Policie v Praze a Ostravě za první čtyři dny hokejového mistrovství světa zaznamenala tři stovky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3937x
Nevěřím umělým celebritám a politikům. Hledám odpověď na otázku „Proč?“ a nedám pokoj, dokud si neudělám vlastní názor, většinou navzdory bolševicky přijímanému mainstreamu. Podporuji aktivní přístup k životu. Jsem konzervativním ateistou, pro kterého však je osobní svoboda nade vše. Chci se podělit o své obavy, že plíživě přicházíme jak o tradice, tak o stále větší část svobod. Není náhodou, že spolu s tím ztrácíme národní svébytnost. Bytostně odmítám všechny utopie jako je Evropská unie.
Poslouchám hard rock, nejraději DEEP PURPLE. Mám v oblibě sport a považuji jej za součást hygieny. Hodně čtu, rád píšu a formuluji své názory. Pozor, jsou někdy otevřené a provokativní!
Když 2x prokliknete mou fotku, uvidíte sami...