Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Falešný „nepodpis“, jímž Klaus pohrdl místem v dějepisu

Propuštěním církevních „restitucí“ v platnost prezident Klaus nejen dovolil škodu a zradil důvěru spousty občanů, ale neblahým způsobem završil svou hradní kariéru. Ve svém osobním „koncilu“ neobstál a odvolal. Není to poprvé.

 

Poprvé mě zklamal, když se nechal uštvat k podpisu Lisabonské smlouvy. Ti, kteří mě měli za nekritického obdivovatele Klause, nechť si připomenou můj článek „Kterak Klaus promarnil příležitost“. I později jsem mu vytýkal zase „Klausovy nepodpisy“.

Už dávno vím, že Václav Klaus není žádný Mistr Jan Hus, do jehož role se rád stylizoval, ale bohužel jen prezidentem Benešova typu (ten také získal jeho nepodpis). K roli čítankového státníka mu chybí právě ta statečnost a neoblomnost, a to v situaci zdaleka nikoliv tak složité, v níž byl Beneš.

Už po podpisu Lisabonské smlouvy, po němž ztratil mnoho ze své důvěryhodnosti, jsem si uvědomoval, že ani u něj se nelze – jako u většiny politiků – spoléhat na to, že zásadová slova budou následována stejně nekompromisními činy. Mi blízcí vědí, že jsem ani tentokrát nežil v iluzi a čekal jsem, že Klaus zvolí nedůstojný postup „chytré horákyně“ a že zákon sice nepodepíše, ale propustí bez vetování. Přesto jsem chtěl rozdmýchat jiskřičku naděje a apeloval na něj „Prosím prezidenta Klause, aby zarazil církevní „restituce““.

Uvědomoval jsem si, o jak zásadní věc tady jde. Nejenže tím náš stát, řítící se do dluhové pasti, připraví nepodloženě o přemrštěné miliardy a zavážeme potomky k nespravedlivým platbám, ale nadto se ještě budeme skládat na posílení moci církve a snahu o rekatolizaci, o níž jsem psal v článku „Církev – zejména katolická - je mocenská instituce. Nedemokratická!“.

Považuji to za katastrofu! Budeme mezi mlýnskými kameny – Bruselem a Vatikánem. Na jednom je Klausův kapitulantský podpis, na druhém jeho licoměrný „nepodpis“. Po všech těch řečičkách... Nač všechny ty pindy o „zahrádkářích“, o tom, že smlouvou s Vatikánem (s níž mimochodem podle vyjádření Duky prý už nemá problém) stát nic nezíská, nebo o obavách z prolomení restituční hranice a Benešových dekretů? Kdybych chtěl použít falešná slovíčka, napadá mě, že pes, který štěká, nekouše...

Klaus pokrytecky sepsal zdůvodnění neodůvodnitelného. Odmítám se tímto okecáváním zabývat, neměl jsem ani žaludek to číst. Nemůže tam být nic, co by jej mohlo ospravedlnit. Mám vztek! A jsem znechucen. Padla poslední naděje. A Ústavnímu soudu nevěřím, pokud nejde o platy soudců, i když je třeba vyčerpat i tuto možnost.

Zklamat důvěru jednou, je snad lidské. Po podpisu Lisabonské smlouvy jsem ještě úplně nezanevřel. Teď však »sbohem, pane prezidente«. Klause jsem považoval za nejrozumnějšího politika. Nyní ale kolaboroval podruhé, byť pokaždé zdráhavě. Ale právě v takových situacích – a to nečelíme vojenské hrozbě – se etablují osobnosti, které přetrvávají věky v učebnicích dějepisu. Ostatní jsou jen položkou v amorfním seznamu někde mezi Husákem a Fischerem :-(

Klaus ztratil více, než my ostatní, kteří jsme se právě stali rukojmími církevní nenažranosti.

 

 

 

Autor: Dušan Streit | čtvrtek 22.11.2012 15:09 | karma článku: 38,98 | přečteno: 2773x
  • Další články autora

Dušan Streit

Další zákeřná sketa – Viktor Nárožný

Nevím, jestli se jedná o alter ego Leo Wolfa nebo o reálného zákeřného fízla, který pomlouvačně kydá špínu s cílem mě znevěrohodnit.

27.3.2014 v 14:12 | Karma: 11,77 | Přečteno: 5379x | Diskuse| Hyde park

Dušan Streit

Atomová Julia by z vozíčku ubránila Krym

Na Bělehrad! Tato scéna Švejka mávajícího berlí na kolečkovém křesle se mi vybavila poté, co byl zveřejněn odposlech telefonátu Tymošenkové s bývalým místopředsedou ukrajinské bezpečnostní rady Šufryčem.

27.3.2014 v 12:03 | Karma: 42,50 | Přečteno: 4003x | Diskuse| Politika

Dušan Streit

Totalita protektorátní byla ještě zrůdnější než komunistická

Německá okupace byla horší než sovětská. A člen KSČ, který z ní po Listopadu vystoupil, aby dělal politiku jinde, je hoden většího opovržení než dnešní člen KSČM.

26.3.2014 v 11:32 | Karma: 44,06 | Přečteno: 8113x | Diskuse| Politika

Dušan Streit

Ministryně Válková, omluva zdaleka nestačí!

Tato předlistopadová členka KSČ, trvale bydlící v bavorském Pasově, která byla ještě v roce 2011 vedoucí katedry na plzeňských právech, jež sama získala profesuru na tak „prestižní“ univerzitě, jako je trnavská, se nikdy neměla stát českou ministryní, navíc v resortu spravedlnosti.

25.3.2014 v 12:02 | Karma: 38,45 | Přečteno: 2540x | Diskuse| Politika

Dušan Streit

Divadelní ministr obrany vs normální pán. Vadí ještě komunista víc?

V jídelně máme televizi a já mám hloupý zvyk při obědě přes protesty svého staršího syna pouštět ČT 24. A tak v neděli většinou vidím kousek Otázek Václava Moravce. Nemám ho rád, nedívám se cíleně, takže nevídávám začátek ani konec.

24.3.2014 v 11:15 | Karma: 43,15 | Přečteno: 4594x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

  • Počet článků 1144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3937x
Nevěřím umělým celebritám a politikům. Hledám odpověď na otázku „Proč?“ a nedám pokoj, dokud si neudělám vlastní názor, většinou navzdory bolševicky přijímanému mainstreamu. Podporuji aktivní přístup k životu. Jsem konzervativním ateistou, pro kterého však je osobní svoboda nade vše. Chci se podělit o své obavy, že plíživě přicházíme jak o tradice, tak o stále větší část svobod. Není náhodou, že spolu s tím ztrácíme národní svébytnost. Bytostně odmítám všechny utopie jako je Evropská unie.
Poslouchám hard rock, nejraději DEEP PURPLE. Mám v oblibě sport a považuji jej za součást hygieny. Hodně čtu, rád píšu a formuluji své názory. Pozor, jsou někdy otevřené a provokativní!
Když 2x prokliknete mou fotku, uvidíte sami...