Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paul Sulc

12. 5. 2010 19:03
Hrdost?

Proc bych mel byt hrdy ze jsem se narodil jako Cech? Nemel jsem na to zadny vliv, ani zadnou zasluhu !  Jsem ale hrdy na to ze jsem American. Musel jsem se snazit naucit se anglicky, uzivit se mezi lidmi jejichz jazyk jsem vubec neznal. Nejdrive ve Vidni, pozdeji v New Yorku. US obcanstvi je vysledek snahy, tudiz mam byt na co hrdy. Mel jsem kuraz, nelezel jsem za peci a nenadaval na pomery. Zmenil jsem je, pro sebe.

0 0
možnosti

cara al sol

17. 9. 2008 23:24
Havel není Čech, ale převlečený Američan

Jeho opakované zvolení prezidentem byla chyba. ;-)

0 0
možnosti

j@ck

17. 9. 2008 23:31
Re: Havel není Čech, ale převlečený Američan

Klaus neni Cech, ale Rus, jeho opakovane zvoleni byla jeste mnohem vetsi chyba ;-)

0 0
možnosti

j@ck

17. 9. 2008 19:12
-

Vlastenectvi je pozustatek primitivniho tribalismu a melo uz na svedomi vic valek a smrti nez Hitler se Stalinem dohromady.

0 0
možnosti

kion1

17. 9. 2008 22:13
Re: -

blahoslavení chudí duchem.......:-/Rv

0 0
možnosti

Kentaro

17. 9. 2008 17:29
co je spatneho na asimilaci?

respektive na tom vasem "rozpusteni se" mezi dalsimi narody? Zatim veskere konflikty a nasledne zlo pochazelo prave z te, vami obdivovane, narodni vyhranenosti (vy tomu rikate hrdost). To co tady provadel Palacky, Masaryk, Stefanik, Benes a dalsi exoti (mezi ktere radim i Batu), je pro mne jen nesmyslne dokazovani si (vlastniho) ega. Me je totiz srdecne jedno, jestli budu Rakusan, Evropan, Nemec, nebo Rus - mam spis potrebu zit v ekonomicke stabilite, s alespon trochu definovanymi osobnimi pravy a s moznostmi se realizovat, coz mi zatim tato spolecnost umoznuje a to bez ohledu na moji prislusnost k jakekoli narodnosti. A aby to tak mohlo byt i nadale, je (podle mne) jedina moznost asimilace lidi v danem regionu v jeden narodni celek. Jinak totiz stale budou existovat narodnostni, etnicke - proste mensinove ostruvky, se kterymi jsou pak neustale a hlavne vzajemne komplikace.

0 0
možnosti

Kentaro

17. 9. 2008 17:29
Re: co je spatneho na asimilaci?

Jo a jestli muj syn bude jednou svym detem cist pohadky od Bozeny Nemcove v anglictine (nejspis), nebo v nemcine/rustine (min pravdepodobne), tak me to vubec vadit nebude.

0 0
možnosti

Brkoslav IV

17. 9. 2008 17:23
No jo, no....

... v podstate mate pravdu...myslim si, ze vim, co jste asi chtel vyjadrit, ale ono se to da velice tezko slovy presne rict, aniz by clovek nepopsal nekolik stranek vysvetlivek. Myslim si ale, ze v kazdem state je obcas na pretres narodni hrdost a kazdy neni primo hned vlastenec... v tom se asi od ostatnich nelisime. Chce to jen vetsi sebeduveru a samostatne uvazovani...jenze k tomuhle je zapotrebi trocha znalosti, informaci ...a mnohdy pak i schopnost si s nimi nejak poradit ;-). Drive pry tovarysi cestovali po Evrope a pak se, jako mistri, vraceli domu. Urcite znalosti jazyku otviraji informacni branu do sveta a vymanuji nas z ovci ohrady...zadne starosti, generace nasich deti ke vsemu dospeje sama od sebe... myslim, ze jste i tohle predpokladal, proto jste si jen postesknul :-).

0 0
možnosti

tnx

17. 9. 2008 16:50
Apropos

A myslite, ze soucasny stav CR nam dava nejaky duvod byt na zemi hrdy a nedivat se nani tak, jak ji popisujete?

0 0
možnosti

tnx

17. 9. 2008 16:49
A co vy?

Vy jste se podival nekam ven? Protoze to, co popisujete, je vlastni prakticky vsem narodum v Evrope. Zalezi na situaci. Vsechny narody jsou v jednu chvili mistri sveta ci olympijsti vitezove a o chvili pozdeji se divaji na vlastni zemi s despektem. A psat clanek o tom, ze to delame jen my, je ukazkou Vasi malosti.

0 0
možnosti

Madietta

17. 9. 2008 16:49
Zřejmě jsem jeden z těch porevolučních spratků

Skutečně nepociťuji žádnou hrdost na to, že jsem Češka - nemám pocit, že by k tomu v posledních sedmdesáti letech byl nějaký důvod ;-D Mám vztah ke svému domovu, k určitým místům, obdivuji určité lidi, ale můj vztah k "vlasti" coby abstraktnímu pojmu je zcela indiferentní.

0 0
možnosti

johnpeters

17. 9. 2008 16:23
proc si cesi...

kazdy ma pravo na nazor.jen by mne zajimalo,proc takove sterosti nemaji i jini mali,jen tak namatkou-norove,finove,holandane,lichtenstejnci,atd.,muj mily znalce sveta.

0 0
možnosti

duhastrecht

17. 9. 2008 16:14
Kálení do vlastního hnízda je

v současné době vlastní všem domorodým národům Evropy, nejen Čechům, u havlovské pravdolásky jsme jen naskočili do evropského vlaku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3937x
Nevěřím umělým celebritám a politikům. Hledám odpověď na otázku „Proč?“ a nedám pokoj, dokud si neudělám vlastní názor, většinou navzdory bolševicky přijímanému mainstreamu. Podporuji aktivní přístup k životu. Jsem konzervativním ateistou, pro kterého však je osobní svoboda nade vše. Chci se podělit o své obavy, že plíživě přicházíme jak o tradice, tak o stále větší část svobod. Není náhodou, že spolu s tím ztrácíme národní svébytnost. Bytostně odmítám všechny utopie jako je Evropská unie.
Poslouchám hard rock, nejraději DEEP PURPLE. Mám v oblibě sport a považuji jej za součást hygieny. Hodně čtu, rád píšu a formuluji své názory. Pozor, jsou někdy otevřené a provokativní!
Když 2x prokliknete mou fotku, uvidíte sami...